Лао Дзъ

За да придобиеш знание, всеки ден прибавяй по нещо. За да придобиеш мъдрост, всеки ден изхвърляй по нещо. Лао Дзъ

неделя, 17 юни 2018 г.

Хипохондрия


  Хипохондрия или хипохондрично разстройство  се характеризира с прекомерна, необоснована загриженост за собственото здраве.  Поради това страдащият прави редица медицински изследвания и макар всички те да бъдат с добри здравни резултати, в съзнанието на индивида остава един нереалистичен страх, че нещо не е наред със собственото му здраве.
 
    Хипохондрията се проявява в два аспекта: физически  (соматичен) и психически. При физическите индивида изпитва определени усещания в тялото си, които го карат да изпитва страх и да предприема редица изследвания. Симптомите са от сорта на болки в корема, гърдите, прилошаване, главоболие и тнт Вторият, психическият е свързан с натрапливи мисли за собственото здраве. Мисли от сорта на "Болен съм от рак", "Докторът нещо ми спести. Нужно ми е второ мнение, аз знам, че имам проблеми със сърцето". "Мисля, че съм болен от СПИН" (въпреки липсата на сексуални контакти_ и тнт.

  Често пъти такива хора си внушават, че имат сериозни заболявания и въпреки добрите си изследвания, които за момент успокояват здравната им тревожност, те не престават да търсят други лекарски мнения.  Точно поради страхът от болести, страхът за собственото си здраве хипохондрията е съпътствана с други състояния от тревожния спектър.

 Тук полезни могат да бъдат когнитивно-поведенческа терапия, релаксации, хипнози, медитации, поведенчески експерименти и др.



Няма коментари:

Публикуване на коментар